Kamera, Mosebacke, 4/3-2010

Det var egentligen inte meningen att jag skulle gå på denna konsert. Jag har inte hört så mycket av bandet tidigare, har någon skiva någonstans, men inte mer än så. Det var utannonserat att det här var deras sista konsert någonsin. Så det var med sorgsen förväntan jag gick dit.


På hela taget var det en bra konsert. Bandet var väldigt sammansvetsade och delade ut Duran Duran och New Order-toner till folket. Vi fick till och med höra en snutt av låten Blue Monday av just New Order. Bandet hade mycket energi och de hade kul på scenen vilket genomsyrade stämningen. Det jag var rädd för innan konserten var sentimentalitet, vilket lätt kan bli patetiskt. Jag fick sentimentalitet från bandet, men det blev tack och lov aldrig patetiskt. Som extra present bjöd de på gäster i form av gamla medlemmar som gick upp och spelade med i några låtar.

Kamera är något jag rekommenderar till dig som vill leva kvar i det ostiga 80-talet, men samtidigt ha drivig och rak musik som vi var så bra på under 2000-talet.

//Pandapappan.

Kommentarer
Postat av: Emelie

Vackert med New Order sådär!

2010-03-06 @ 23:37:35
URL: http://emelieho.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0