Vampire Weekend - Contra (2010)


1. Horchata
2. White Sky
3. Holiday
4. California English
5. Taxi Cab
6. Run
7. Cousins
8. Giving Up the Gun
9. Diplomat's Son
10. I Think Ur a Contra

Ibland träffar man på ett album som är bättre än ett annat, fast man hellre lyssnar på just det andra. Det här är ett sådant album. Tyvärr lyssnar jag hellre på deras debut och det kan bero på att den satte sig direkt. Contra är ett svårsmält album med mycket dynamik. Du bjuds på ett smörgåsbord av fartfylld rytmisk pop, synthar och slagverksinriktad musik. Vampire Weekend är ett band som kan gå hur långt som helst. Jag har hört ett tiotal mindre och okända band som har anammat deras sound och det är ett bra betyg. Det bästa sättet att beskriva Vampire Weekend är nog att säga att det är en blandning av Paul Simon, The Clash, Bob Marley och The Police. Med de influenserna kan det inte bli dåligt. Jag ger albumet lite tid så kommer den att finnas högre upp på min lista än debuten, det är jag övertygad om.

//Pandapappan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0