23.01.2010, Send In The Clowns, Debaser Medis, Stockholm

Clownen hade än en gång bjudit upp till dans. Först ut var Göteborgs-bandet Love & Happiness, med lite hopplock från hela Sverige. En sångare som såg ut som Adam Ant, men själv tycker att han inspireras av Prince. Det är tempofyllt och det är mycket skrik och engagemang. Texterna handlar om dem själva, sina kompisar och sina problem. Deras låtar finns än så länge bara som digital singel och på myspace. Jag kommer dock vara först i kön när debutalbumet kommer. Så bra var det och så bra kommer det att bli.

 

Det blev paus och dags för påfyllning av rusdrycker. Lite prat med Love & Happiness hanns med också. För övrigt riktigt trevliga killar.

Nu klev Daniel Gilbert på scen. På med grismasken, som jag sen upptäckte att jag var ensam om. Gilbert gav mig tummen upp och basisten kommenterade under mellansnacket att "vi har ett svin i publiken ikväll". Konserten var intim och Gilbert var uppriktigt tacksam för att vi var där. Vi fick höra allt från rivig rock, på snudd till punk, till folk rock och härliga ballader. Tyvärr verkade de ha problem med ljudet på scenen som hela tiden fick fixas till. På det hela taget en bra spelning, som tyvärr överglänstes av Love & Happiness.

 

 

Lyssna gärna på Daniel Gilberts första singel här!

 

//Pandapappan


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0