Handen På Hjärtat, Debaser Slussen, Stockholm, 18.02.2010

Debaser Slussen är scenen, Steso Songs och Hästpojken är dem som står på den. Karolina Stenström, även kallad Steso Songs är först ut. Tyvärr har man hört materialet hundratals gånger förut, fastän det är helt olika låtar. Det är en kvinna, ett piano, en melankolisk låt. Ibland sken det upp i någon slags schlager-pastiche och lät i alla fall helt okej. Ska jag vara ärlig, spenderade jag inte mycket tid till att uppmärksamma detta utan stod i baren istället.

För de som gillar Steso Songs blev Hästpojken en perfekt kontrast. Nu blev det fartfylld, ösig, knarkig poprock. Det bjuds på ostiga pianoslingor och det bjuds på distade punkgitarrer. Ett Bättre Djur är en svårslagen öppning och redan där kunde man ana vad som kunde väntas. Mellansnacket verkade ärligt och hade vissa humoristiska inslag. Martin Elisson (sångaren) proklamerade att debutalbumet Caligula enbart har två bra låtar och därför spelar de bara fyra låtar från skivan, för man är ju tvungen att spela singlarna också. Jag håller så klart inte med, men är glad för att det mest spelades låtar från den nya skivan, då den är bättre. Liksom öppningen, blev extranumrena perfekta. Först ut var Från Där Jag Ropar som är min personliga favorit med bandet, följt av Caligula som fick igång publiken på bästa möjliga sätt.

Handen På Hjärtat heter turnén och är en ambulerande klubb som åker på turné genom Sverige och även festivaler. Kolla gärna in deras Myspace.

 

//Pandapappan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0