Tiger Tape - I Woke Up In Hökarängen (2010)

Facebook | MySpace | Ladda ner låten Skanstull här

 

1. Is It Me or Everyone Else?

2. Keep Dancing

3. I Will Never Hold Your Hand

4. Way Too Young

5. She is Fiction

6. With Those Sunglasses

7. Sunday Walks

8. You're not Really into Girls

9. Let's Work Things Out

10. Skanstull

11. Just a Cat


Är det någon som kommer ihåg Moofish Catfish? De spelade på bland annat Emmabodafestivalen och Hultsfred förra året. Nu är de tillbaka, med ett nytt album och ett nytt namn. Den här gången är det lite rakare och smutsigare än förut. Riviga gitarriff möts av nasal, gnällig, ångestfylld röst med attityd som man inte kan annat än att älska. Det som också är älskvärt är deras tajta marscheringspastiche i rytmen. Det flörtas hej vilt med shoegaze och punk, samtidigt som det doftar lite 90-tal, men samtidigt väldigt modernt. Förmodligen något vi kommer höra mer av då denna genren har fått ett litet uppsving på sista tiden.

För att krydda lite extra bjuder Pandamaffian på en låt från deras kommande album längre upp. Det är en låt som för ovanlighetens skull är på svenska. Håll till godo fram tills albumet släpps. Jag kan även passa på att tipsa om att Tiger Tape har releaseparty nu på fredag den 16 april. Den hålls i Kulturföreningen Plutos lokaler. Jag hoppas vi ses där.


//Pandapappan.

Kommentarer
Postat av: jdawg

Jag hoppas att jag hittar dit.

2010-04-14 @ 19:20:39
URL: http://fullasinnensbruk.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0