Istället för Siesta

 

The Love Language Myspace | Spotify

 

Washed Out Myspace | Spotify


Siestafestivalen pågår just nu för fullt i södra Sverige, Hässleholm för att vara exakt, men vi som inte har någon möjlighet att besöka Siesta i år får istället fortsätta att peppa oss inför kommande festivaler (jag tänkte egentligen mest på mig själv när jag skrev det) i sommar. Ett alldeles utmärkt sätt att peppa sig själv lite är att lyssna på The Love Language. För mig är det här så mycket sommar som det bara kan bli.
The Love Language är indiebandet från North Carolina i USA som bildades 2006, och för tillfället agerar dom förband åt Camera Obscura under deras USA-turné. Har du vägarna förbi USA under september kan du dessutom se The Love Language live under Hopscotch Music Festival där bland annat Washed Out, Panda Bear, Atlas Sound och svenska Dungen kommer att spela.

Om jag får slänga in ett extra tips till er så rekommenderar jag varmt Washed Out som jag nämnde här ovanför. Washed Out, eller Ernest Greene som han egentligen heter, skapar fruktansvärt behaglig glo-fi/chillwave.
Jag skulle speciellt rekommendera låtarna "Belong" och "New Theory".

Men som sagt, The Love Language. Klicka er in på deras myspace, lyssna gärna en extra gång på deras låt "Heart To Tell" och längta lite efter sommarens kommande festivaler tillsammans med mig.


//Pandamamman

Kommentarer
Postat av: Fia

Hej! Du får komma nästa år istället, kommer bli sjukt bra! :)



Hittade bloggen av en slump och tråkigt att ni lagt ner den. Hör gärna av er om ni startar upp något nytt musikrelaterat, saknar att läsa laster av bra musikskribenter som inte känns skivbolagsbetalda!



God helg!

2011-10-07 @ 14:24:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0