Ida Wiklund @ Stampen, Gamla Stan, Stockholm

 

 

Officiell Myspace-sida | Officiell Youtube-kanal


För bara ett par år sedan medverkade Ida Wiklund i musiktävlingen Musik Direkt och hänförde mig med låten "Det är vi som översätter världen". Sedan dess har det hänt en hel del; hon har gjort en del större framträdanden, agerat förband åt Stefan Sundström samt varit nätjoker för Melodifestivalen 2010.
Och nu, inför en smärre publik på jazzpubben Stampen belägrad i Gamla stan i Stockholm, gör hon ett väldigt starkt intryck på mig. Igen. Kanske har hon blivit bättre, säkrare, eller så är det bara den lilla källarlokalen som passar henne perfekt. För intimt, det blir det. Hon bjuder på egenproducerat material, som hon framför väldigt starkt. Personligt och äkta. Sen stoltserar hon, helt legitimt, att hon jobbat med Stefan Sundström och spelade sedan en av hans låtar. Vilken även den framfördes på bästa och känsligaste viset man kan tänka sig. Med sådan respekt för orginalet.

Det märks att hon kämpat för att komma hit hon är idag. Och jag tror att varken jag eller hon tror att sagan slutar här. Det kommer mer av Ida i framtiden. Vilket vi i pandamaffian ser starkt fram emot.

//Pandabarnet

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0